Information angående återbetalning av säsongskort för matcher utan publik

I inledningen av den Allsvenska säsongen var åskådare ej tillåtna för att se matcher på Jämtkraft Arena, på grund av myndigheters regler. Totalt handlar det om fyra matcher som innehavare av säsongskort gått miste om.

Därigenom har säsongskorten ej gått att nyttja enligt de villkor som fanns vid köpet. I enlighet med konsumentköplagen har ni, som önskar, nu möjlighet att söka ekonomisk ersättning för detta. Ni som önskar söka ersättning, har fram tills den 31 augusti klockan 23.59 på er att skicka in er ansökan.

Alla ansökningar kommer sedan behandlas och återbetalning kommer sedan ske successivt under kvartal tre och fyra. Alla som ansökt om ersättning kommer löpande erhålla information om hur arbetet fortskrider.

Årskortsförsäljningen är en stor del av ÖFK:s ekonomi och har en stor effekt på ÖFK:s likviditet, så vi vill poängtera att om ni har möjlighet att avstå ersättning, helt eller delvis, så är vi otroligt tacksamma för det.

Länk för formulär om återbetalning av säsongskort