ÖFK-tv: Mensiro på planet inför ankomsten till Cypern

Efter en veckas träning är nu ÖFK på väg till Cypern och det första träningslägret för året.

Ja, det ska bli roligt att åka på träningsläger hela gänget tillsammans, säger en förväntansfull Sam Mensiro.

Tidigt i morse lyfte planet från Frösön med destination Stockholm för vidare transport till Cypern och Larnaca. Här nere kommer spelarna och ledarna i ÖFK under en vecka framöver få bra möjlighet att träna på fullstor gräsplan under bra förhållanden vädermässigt.

-Det är alltid viktigt att komma igång efter fem veckors ledighet. Det gäller för oss att förbereda oss inför en lång säsong med många matcher, förklarar Sam på planet till Cypern.

Spelarna är redo för lägret och alla är medvetna om att de kommer att få några jobbiga veckor nu framöver med tuffa pass och det finns mängder av saker som behöver genomföras för att laget ska komma väl förberedda när säsongen drar igång.

-Jag ser fram emot att få träna och spela i lite värme. Jag hoppas och tror att det är klart mycket bättre väder där nere än hemma i Östersund.

ÖFK har nu tränat i drygt en vecka och efter fem veckors uppehåll kan man misstänka att spelarna är lite sega i kroppen. Men..

-Första veckan har varit bra, vi började lugnt och i ett bra tempo, säger Sam. Kroppen känns bra så här långt.

ÖFK kommer alltså att stanna på Cypern i en vecka, sedan hemma i en vecka innan avfärden till Marbella och nytt träningsläger under tio dagar. Tufft läge kan tyckas för spelarna med familjer och barn.

-Ja, visst är det jobbigt att vara borta från familjen. Men det här är mitt jobb och för att vi ska bli framgångsrika måste vi åka iväg, förklarar Sam Mensiro innan han går bakåt i planet till sin plats.

ÖFK anländer sent i kväll till hotellet och i morgon startar träningen.