Succé för ÖFK:s direktsändning från Cypern

Igår spelades ÖFK:s första träningsmatch för säsongen och vi satsade på att direktända matchen på vår egen sajt och det blev succé. Över 11 000 personer tittade på matchen som sändes live på Youtube.

Östersunds FK fortsätter att satsa på att kommunicera med våra fans oavsett var de bor i världen. Satsningen med ÖFK-tv är bara den första i raden av aktiviteter som vi kommer att bjuda på.

I går måndag sände vi matchen mellan ÖFK och Henan Jianye live och gratis i våra egna kanaler. Matchen gick att ses via vår hemsida, Facebook eller via Youtube. Och det blev succé, under matchen tittade drygt 5 500 besökare när ÖFK vann med 1-0. I efterhand har ytterligare drygt 5 600 unika tittare sett matchen.

Matchen spelades på en träningsanläggning och ÖFK genomförde sändningen med väldigt små resurser och dessutom via 4G-mobilnätet på Cypern eftersom det inte fanns någon internetuppkoppling i området.

-Det här är fantastiska siffror, intresset för ÖFK är stort och jätteroligt att vi kunde bjuda våra fans på den här matchen och dessutom utan kostnad för tittarna, säger Martin Johansson, tf vd för Östersunds FK.