Delad poäng mellan ÖFK och Elfsborg

Det blev oavgjort – 1-1 – när Elfsborg kom på besök på Jämtkraft Arena.

ÖFK hade det mesta av spelet inledningsvis men trots det så var det Elfsborg som i matchminut 22 tog ledningen med 1-0, målskytt Jonathan Levi vilket blev ställningen i halvtid. En halvlek där antalet målchanser inte var särskilt många.

Andra halvlek fortsatte på ungefär samma sätt som den första med relativt få målchanser. I minut sextio landade dock bollen framför Curtis Edwards som, helt fri med målet, satte kvitteringen till 1-1. Efter det blev chanserna avsevärt flera åt båda håll. Elfsborg hade ett stolpskott bland annat och i matchens slutskede nådde Jamie Hopcutt högst på en hörna och var mycket nära att sätta ledningsmålet till ÖFK. Men matchen kom att sluta 1-1 och Boråslaget tar med sig en poäng .