ÖFK dementerar att Ian Burchnall är på väg lämna föreningen

I media förekommer det uppgifter som säger att ÖFK:s tränare Ian Burhcnall skulle vara på väg att lämna föreningen. ÖFK och Ian Burchnall dementerar uppgifterna.

Mittmedia har idag rapporterat att ÖFK:s tränare Ian Burchnall skulle förhandla med en engelsk klubb. Ian Burchnall dementerade uppgifter till Mittmedia men tidningen valde ändå att skriva en artikel om det på nätet.

-Jag har inte förhandlat med någon annan förening varken utomlands eller inom Sverige. Jag dementerade det när Mittmedia ställde frågan till mig, berättar Ian Burchnall till ÖFK:s hemsida.

Mittmedia skriver också att ÖFK redan skulle ha börjat prata med en annan tränare som ersättare till Ian.

-Det är självklart inte riktigt. Vi har inte pratat med någon annan tränare. Ian står under kontrakt och vi har ingen vilja att bryta det kontraktet, säger Lennart Ivarsson, VD för Östersunds FK.

Mittmedia har valt att skriva att ÖFK diskuterar med en annan tränare utan att ta kontakt med någon representant från ÖFK. En uppgift som alltså är direkt felaktig.

-Hade bara Mittmedia ringt och ställt frågan till oss om det stämde att vi pratade med andra tränare så hade vi självklart kunnat dementera detta omgående och därmed hade Mittmedia sluppit att gå ut med felaktiga uppgifter, säger Maria Wilén, ordförande i ÖFK:s Elitbolag.