ÖFK-tv: Berners forsätter som huvudsponsor även nästa år

Volkswagen och Berners har under flera år valt att sponsra ÖFK. Under senaste året var Berners och Volkswagen en av huvudsponsorerna och nu står det klart att de forsätter att sponsra ÖFK även nästa säsong.

-Det var inget svårt beslut, ÖFK betyder otroligt mycket för Östersund och Jämtland och vi vill fortsätta att stödja föreningen, säger Stefan Rasteby, VD och koncernchef på Berners.

Samarbetet mellan Berners, Volkswagen och ÖFK går flera år tillbaka i tiden. Under den här säsongen har de varit en av huvudsponsorerna till ÖFK och redan nu står det alltså klart att Berners och Volkswagen kommer att vara huvudsponsor till ÖFK under säsongen 2020.

-Det var inget svårt val, vi tycker att ÖFK är otroligt viktigt för hela Jämtland och för Östersund. Att vi har elitidrott här i Jämtland är väldigt viktigt för så många, säger Stefan Rasteby, VD och koncernchef för Berners.

Östersunds FK jobbar just nu otroligt hårt för att säkerställa sin ekonomi och planeringen inför nästa säsong har redan startat. Sedan tidigare står det klart att Diös kommer att sponsra ÖFK nästa säsong och nu är det alltså klart att Berners och Volkswagen gör samma sak.

-Vi är otroligt glada över att Berners och Volkswagen forsätter att vara en stor sponsor till oss. Det betyder väldigt mycket för oss när vi nu planerar för nästa säsong, säger Lennart Ivarsson, VD i Östersunds FK.

Berners VD Stefan Rasteby har varit väldigt nöjd med Berners samarbete med ÖFK de senaste åren och ser det därför som en naturlig sak att forsätta samarbetet.

-När vi ser hur mycket ÖFK betyder för näringslivet och folket här i Jämtland är det inte svårt att ta det här beslutet. Vi har varit med när det har varit framgång och motgång. Den känslan som jag fick när jag var på segermatchen mot Sirius var väldigt härlig.

-Vi vill med det här visa att vi tror på det här och hoppas att fler gör det, säger Stefan Rasteby.