Adidas och Östersunds FK förlänger avtalet till 2026

Idag kan Östersunds FK presentera att klubbens storsponsor Adidas väljer att förnya avtalet med klubben. Det nya avtalet parterna emellan sträcker sig till 2026.

Samarbetet mellan Östersunds FK och Adidas inleddes redan 2006. Sedan dess har de varit officiell dräktleverantör där de försett ÖFK med all utrustning som rör både resor, träningar och matcher. Avtalet innebär att Adidas fortsätter som officiell dräktleverantör till Östersunds FK till 2026.

-Vi är otroligt glada att nu kunna förlänga avtalet med en av våra huvudpartners. Adidas är ett varumärke som brinner för sporten och är en väldigt viktig del i vår verksamhet. Vi ser fram emot fler kommande år tillsammans, säger Catharina Törngren, Tf VD i Östersunds FK

Adidas och Östersunds FK har sedan starten haft ett fantastiskt samarbete där klubben tillsammans med Adidas har utvecklat både kollektioner, träningstillbehör, kläder och utrustning. Denna vecka fastställdes den nya kollektionen för ÖFK som i början av nästa år kommer bli officiell för er supportrar.

-Vi har varit med sedan 2006 där ÖFK:s resa till elitfotbollen har varit oerhört spännande att följa. Tillsammans med Östersunds FK ska vi nu inleda en ny resa i jakt på nya framgångar, säger Janne Hägg, team-säljare på Adidas Sverige.