Adil Kizil slutar som sportchef i Östersunds FK

Adil Kizil och Östersunds FK är överens om att han lämnar sin post som sportchef från och med den 31 december, och att sportkommittén initialt kommer ta över ansvaret för elitverksamheten framåt.

Adil Kizil anslöt till klubben i mars månad i år där han fick det övergripande ansvaret över frågor som rörde den sportsliga verksamheten inom Östersunds FK. Adil Kizil är en person med väldigt stor erfarenhet inom sporten, och han har från dag ett jobbat för klubbens bästa med att leverera sportsliga mål och resultat.

Klubben och Adil Kizil väljer nu att avsluta samarbetet.

-Adil har varit en mycket uppskattad medarbetare i klubben som brinner för sitt jobb och som har stora ambitioner. Adil Kizil väljer nu att lämna klubben, och vi gör detta som goda vänner. Vi önskar honom all lycka till i framtiden, säger Catharina Törngren, tf VD i Östersunds Fotbollsklubb.

-Jag har blivit bra bemött av alla i och runt klubben sedan dag och ett, och vi har alla jobbat stenhårt för att få alla bitar på plats. Jag har trivts enormt bra med mina kollegor på kansliet. Tyvärr är jag och klubben en bit ifrån varandra hur det sportsliga ska framåt, och därför väljer jag nu att lämna mitt uppdrag. Jag tror att ÖFK kommer vända det här till något bra, och önskar dem all lycka till i fortsättningen, säger Adil Kizil, sportchef i Östersunds FK.