Aiesh och Tekie uttagen till landslagets januariturné

Under januari kommer svenska fotbollslandslaget som vanligt ge sig ut på en januariturné till Qatar. Två av de 25 spelare i truppen är ÖFK-spelarna Hosam Aiesh och Tesfaldet Tekie

Förra året gick turnén till Abu Dhabi där Sverige spelade två matcher, då ingick Sotiros Papagiannopoulos och Ken Sema i truppen. I år finns också alltså också två ÖFK-spelare med i truppen. Dessutom finns ”Sotte” med även i årets trupp.

Här är hela truppen:

Målvakter: Isak Pettersson, Oscar Linnér, Jacob Rinne.

Försvarare: Filip Dagerstål, Alexander Milosevic, Johan Larsson, Adam Andersson, Joel Andersson, Jonathan Augustinsson, Robin Jansson, Sotirios Papagiannopuolos.

Mittfältare/anfallare: Hosam Aiesh, Simon Tibbling, Karl Holmberg, Simon Thern, Alexander Fransson, Viktor Gyökeres, Melker Hallberg, Daleho Irandust, Alexander Isak, Alexander Jeremejeff, Jonathan Levi, Kerim Mrabti, Krisotffer Olsson, Muamer Tankovic, Tesfaldet Tekie.

Lägret pågår mellan den 3 och 13 januari. Sverige träningsspelar under lägret mot Finland och ytterligare ett mostånd som inte är bestämt.

Sveriges möte med Finland spelas den 8 januari och sänds i TV12.