Aiesh skriver 3-årskontrakt med ÖFK

I morse skrev Hosam Aiesh på för ytterligare tre år i ÖFK.

– Jag känner mig väldigt nöjd med kontraktet. Nu ska vi vinna Svenska Cupen och ta oss ut i Europa igen och sedan ska vi vinna Allsvenskan, säger Hosam Aiesh.

Hosam Aiesh hade ett kontrakt som skulle gå ut efter nästa säsong. Men i morse revs det kontraktet. i stället skrev han på ett nytt kontrakt som sträcker sig till slutet av 2021.

– Det nya kontraktet ger mig ett lugn. Ni kan jag fortsätta att utvecklas här i lugn och ro. Men ambitionerna finns förstås fortfarande kvar att spela utomlands. Men jag har inte bråttom iväg. Om jag fortsätter att utvecklas och någon klubb ute i Europa vill ha mig om ett år så får ju också ÖFK mer pengar för mig om jag har längre kontrakt. Så kontraktet är bra för både mig och klubben beroende på vad som händer i framtiden.

Hur laddad är du inför en ny säsong?

– Jag är oerhört laddad. Jag vill verkligen vinna Svenska Cupen så att vi får ta oss ut i Europa och göra om det vi gjorde 2017. Sedan ser jag oerhört mycket fram emot Allsvenskan. Jag tycker vi har ett riktigt bra lag och kanske har vi några nyförvärv på gång. Nu får Ian och den nya ledarstaben en försäsong att bygga upp laget som de vill ha det. Jag tycker att allt känns väldigt positivt i ÖFK just nu, säger Hosam Aiesh på väg ut på konstgräset i ÖP-hallen.

Under lägret på Cypern tränade han hemma i Östersund.

– Vi bestämde att det var bäst så. Jag var rätt sliten efter landslagslägret. Nu är allt okej igen och jag åker förstås med på lägret i Marbella, berättar Hosam Aiesh.