Alhaji Gero klar för ÖFK – ansluter omgående till klubben

Idag blev det klart. Alhaji Ger återvänder till Östersunds FK och ansluter till laget omgående. Gero lämnade ÖFK sommaren 2018 och spelade några månader i Iran men återvänder nu till Allsvenskan och ÖFK.

– Jag känner att det här är ett steg i rätt riktning för mig, säger Gero.

Under tre säsonger gjorde Alhaji Gero 55 matcher och sex mål och blev otroligt populär. Sommaren 2018 fick han ett bra erbjudande från dem iranska klubben Esteghial och han flyttade dit. Totalt blev det sju matcher i den iranska ligan innan Gero och klubben bröt kontraktet.

-ÖFK har alltid betytt mycket för mig eftersom det här är klubben där jag utvecklade mig själv och mitt spel och har gjort mig till den spelaren jag är idag, säger Gero.

Den första kontakten mellan Gero och ÖFK togs för några veckor sedan och nu är alltså en korttidskontrakt klart mellan parterna.

-Vi välkomnar Alhaji Gero tillbaka till ÖFK och han kommer att tillföra kraft till vårt anfall och nu får vi ytterligare en till möjlighet där framme, förklarar Ian Burchnall.

-Gero tillför hårt arbete till gruppen. Det här är en spelare som har gjort mycket för ÖFK under åren och det är viktigt, säger Ian.

Gero har under den senaste tiden tränat i Växjö, dels själv men också med Öster. Han har jobbat på för att hålla sig i form inför en eventuell comeback.

-Många spelare har lämnat klubben under förra året. Spelarna som nu är i klubben har gjort allt för att fortsätta att prestera och har gjort det bra. Nu ser jag fram emot att få träffa mina lagkompisar och ledarna runt laget. Och förstås fansen som aldrig ger upp, säger Gero.

Alhaji Gero gör sin första träning med ÖFK på tisdag.