Aly Keita – med flera drömräddningar

Keita räddade ÖFK när Djurgårdspressen var som störst. Men redan i början av matchen, när det fortfarande stod 0-0 hade Keita den svettigaste räddningen på Tele 2 Arena.

-Nja, den skulle jag bara ta, säger Keita lite blygsamt.

Förra matchen stod Andreas Andersson i ÖFK:s mål, då blev det seger mot Brommapojkarna efter en fantastiskt bra insats av hela laget. Nu väntade Djurgården och då var AliyKeita tillbaka mellan stolparna.

-Vi kämpade i 100 minuter i den här matchen och det betalar sig, menar Keita.

Keita konstaterar att det var otroligt viktigt att få första målet i den här matchen. Djurgården hade som sagt var ett gyllene tillfälle på frispark efter tio minuters spel, men Keita var där med en hand.

I andra halvleken, när ÖFK gjort 2-0 blev pressen ännu värre. ÖFK backade hem och försvarade sig. Djurgården blev mer och mer frustrerade och hade mängder med riktigt bra lägen utan att göra mål.

-Vi kom hit för att ta tre poäng och det lyckas vi med, avslutar Keita och ler innan han går in i bussen som ska köra spelarna till Arlanda och vidare transport med flyg till Östersund.

Tre viktiga matcher på en vecka och nio poäng är ett mycket bra facit.

Foto: David Lidström-Hultén