All info som behövs för er som ska besöka Jämtkraft Arena idag

I dag är det en ny  hemmamatch mot IFK Norrköping med avsparkstid 15.00. Nedan följer info för dig som besökare, har du inte skaffat biljett är det hög tid att göra det. Kom ihåg att det alltid är billigare att köpa förköp än att köpa i biljettkassan på arenan (40 kr dyrare att köpa på plats).

Du köper förköpsbiljett via ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Shopen på Storgatan 26 (öppettider idag söndag 11.00-14.00)
Vi rekommenderar att samtliga besökare kommer i tid då noggrann visitation kommer och måste genomföras på samtliga besökare. entréer öppnar som vanligt två timmar innan avspark alltså 13.00.

Entréer öppna från 13.00

• Östra (10 vändkors)
  • Södra (2 vändkors) (IFK Norrköpings supportrar)
  • Västra (2 vändkors)

Till Restaurang Hörnsparken

Det kommer det vara uppsnack med Ian Burchnall och de tre nyförvärven Blair Turgott, Alex Purver & Nebiyou Perry som är spelklar från och med 17 juli.
13.55: Ian Burchnall huvudtränare ÖFK
14.15: ÖFK:s tre nyförvärv är på plats.

Matchens Vara

Eljesthalsduken: 199 kronor, ord pris: 250 kronor
Barnhalsduk FEJEN; 129 kronor, ord pris: 149 kronor

Parkering

Parkeringsytorna är öppna som vanligt vid Jämtkraft Arena och det kostar 20kr att parkerar. Vi föredrar att ni betalar med swish. Bakom västra läktaren parkerar bussar/minibussar från IFK Norrköping

Stadsbussarna

Väljer man inte att ta bilen till matchen är Stadsbussarna ett utmärkt alternativ. Fotbollsbussen avgår från Östersunds Centrum till Jämtkraft Arena 60 minuter och 40 minuter innan avspark och det är gratis att åka med fotbollsbussen. Efter avslutad match går fotbollsbussen 15 minuter och 35 minuter ner till Östersunds Centrum
Det går även att åka ordinarie linje till Jämtkraft Arena då åker man linje 2 eller Linje 14. Se tidtabell på www.stadsbussarna.se  30 kronor vuxen (20 år och uppåt) 15 kronor barn (7-19 år)

Rökförbud

Matchorganisationen i Östersunds FK vill göra er alla besökare uppmärksamma på den nya lagstiftningen som trädde i kraft för en tid sedan och berör Jämtkraft Arena…

Enligt 6 kap. 2 § p. 8 lagen om tobak och liknande produkter är det sedan den 1 juli 2019 förbjudet att röka bl.a. på inhägnade platser utomhus som huvudsakligen är avsedda för idrottsutövning (t.ex. fotbollsarenor).

Att anläggningen huvudsakligen är avsedd för idrottsutövning innebär att den kan användas även för andra aktiviteter och arrangemang, t.ex. konserter och mässor, och ändå omfattas av rökförbudet. Tillämpningen av bestämmelsen förutsätter inte heller att ett idrottsarrangemang eller annan offentlig tillställning anordnas på platsen.

Rökförbudet är alltså inte inskränkt till vissa händelser eller tider utan gäller ständigt. Rökförbudet gäller inte bara platser för själva idrottsutövandet utan även platser som används för andra ändamål, exempelvis försäljning, under förutsättning att platserna ligger inom det inhägnade området.

Matchprogram

Inför denna säsong har ÖFK beslutat att inte sälja några matchprogram, därför rekommenderar vi Er att ladda ner ÖFK-Live där appar finns för att få det senaste nytt inför matchen. Följ oss via sociala medier Facebook, Instagram & Twitter för att få det senaste nytt inför avspark även.

Försäljningsställen Öppna

• Stora kiosken plan 2 Östra läktaren
  • Två kiosker markplan Östra Läktaren
  • Souveniershop både Östra läktaren & Västra läktaren
  • En Kiosk bakom Norra Läktaren
  • Restaurang Hörnsparken alltid uppsnack med Ian Burchnall.
  • Två kiosker bakom Bilbolagetsläktare Västra.

Som vanligt sjunger vi upp till Rött & Svart Pumpar Hjärtat inför avspark.

Vi ses i eftermiddag på Jämtkraft Arena!