Allt du behöver veta inför matchen mot Blåvitt

I dag är det äntligen dags för Allsvensk fotboll igen när vi tar emot IFK Göteborg. Nedan följer info för dig som besökare, har du inte skaffat biljett är det hög tid att göra det. Kom ihåg att det alltid är billigare att köpa förköp än att köpa i biljettkassan på arenan (40 kronor dyrare att köpa på plats).

Du köper förköpsbiljett via ostersundsfk.ebiljett.nu eller i ÖFK-Shopen på Storgatan 26 (öppettider idag lördag 12-16)
Vi rekommenderar att samtliga besökare kommer i tid då noggrann visitation kommer och måste genomföras på samtliga besökare. entréer öppnar som vanligt två timmar innan avspark alltså 14.00.

Entréer öppna från 14.00

• Östra (10 vändkors)
  • Södra (2 vändkors)  (IFK Göteborgs supportrar)
  • Västra (2 vändkors)

Till Restaurang Hörnsparken

Kommer det vara uppsnack med följande personer. Passa på att komma i tid för att ta del utav det.
14.55: Ian Burchnall huvudtränare ÖFK
15.15: Hemlig gäst

Matchens Vara

FEJENS egna kollektion

• Fejen Keps: 159kr
  • Fejen Body: 249kr
  • Fejen T-shirt: 249 kronor

Parkering

Parkeringsytorna är öppna som vanligt vid Jämtkraft Arena och det kostar 20kr att parkerar. Vi föredrar att ni betalar med swish. Bakom västra läktaren parkerar bussar från iFK Göteborg.

Stadsbussarna

Väljer man inte att ta bilen till matchen är Stadsbussarna ett utmärkt alternativ. Fotbollsbussen avgår från Östersunds Centrum till Jämtkraft Arena 60 minuter och 40 minuter innan avspark och det är gratis att åka med fotbollsbussen. Efter avslutad match går fotbollsbussen 15 minuter och 35 minuter ner till Östersunds Centrum
Det går även att åka ordinarie linje till Jämtkraft Arena då åker man linje 2 eller Linje 14. Se tidtabell på www.stadsbussarna.se  30 kr vuxen (20 år och uppåt) 15 kr barn (7-19 år)

Matchprogram

Inför denna säsong har ÖFK beslutat att inte sälja några matchprogram, därför rekommenderar vi Er att ladda ner ÖFK-Live där appar finns för att få det senaste nytt inför matchen. Följ oss via sociala medier Facebook, Instagram & Twitter för att få det senaste nytt inför avspark även.

Försäljningsställen Öppna

• Stora kiosken plan 2 Östra läktaren
  • Två kiosker markplan Östra Läktaren
  • Souveniershop både Östra läktaren & Västra läktaren
  • En Kiosk bakom Norra Läktaren
  • Restaurang Hörnsparken uppsnack med Ian Burchnall.
  • Två kiosker bakom Bilbolagetsläktare Västra.

Som vanligt sjunger vi upp till Rött & Svart Pumpar Hjärtat inför avspark.

Vi ses i eftermiddag på Jämtkraft Arena!