Allt inför ÖFK:s cupmatch mot Nyköping BIS

På torsdag eftermiddag klockan 13.30 är det dags för ÖFK att spela i den andra omgången av Svenska cupen mot Nyköping BIS. Nyköping BIS spelar just nu i Ettan Norra (division I). Här får du veta allt du behöver om motståndarna och om matchen som spelas på Rosvalla IP.

Nyköping BIS spelar i det som tidigare hette division I men som nu går under namnet Ettan Norra. Nyköping har haft en tuff säsong och ligger sist i serien med 10 poäng och är redan nu klara för nedflyttning.

Nyköping har bara vunnit 2 matcher och 4 oavgjorda och 17 förluster och 66 insläppta mål. Senaste matchen som Nyköping vann i serien var den 15 juli då de besgrade IFK Berga med 4-3.

Bästa målskyttar i Nyköping i serien är Jens Hägg, som tillsammans med Pontus Nordenberg, har gjort fem mål vardera.

Nyköpings BIS bildades 1965-1966 när Nyköpings SK och Nyköpings AIK slogs ihop och bildade den nya klubben. Nyköping har som bäst spelat i den andra divisionen mellan 1971-1980. Lagets hemmaarena heter Rosvalla IP.

ÖFK har mött Nyköping BIS tidigare i Svenska Cupen, närmare bestämt i gruppspelet vintern 2017. Den 25 februari 2017 mötte ÖFK Nyköping på Rosvalla IP i en match som ÖFK vann med 5-1.

Ken Sema gjorde 1-0 till ÖFK redan efter fyra minuters spel och övriga målskyttar i denna segermatch mot Nyköping var Johan Bertilsson (24), Hosam Aiesh (50), Johan Bertilsson (63), Hosam Aiesh 66:e minuten.

ÖFK ställde upp med följande lag i den här matchen:

Startelvan: Andreas Andersson, Tom Pettersson, Douglas Bergqvist, Sam Ghoddos, Hosam Aiesh, Dennis Widgren, Ken Sema, Johan Bertilsson, Brwa Nouri, Fouad Bachirou, Ronald Mukiibi.

Avbytare: Aly Keita, Alhahi Gero, Ludvig Fritzson, Curtis Edwards, Sam Mensiro, Darijan Bojanic, Bobo Sollander

ÖFK:s match mot Nyköping BIS startar klockan 13.30 och kommer att sändas via Mittmedias plustjänst.