Allt inför ÖFK:s match mot Helsingborg – avspark 14.30

Idag klockan 14.30 är det avspark på Olympia i matchen mellan Helsingborg och ÖFK. Efter fyra segrar och tre oavgjorda är ÖFK en av de formstarkaste lagen i Allsvenskan. Matchen sänds på Dplay och ni får ÖFK:s laguppställning här en timme före avspark.

ÖFK reste i går lördag ner till Helsingborg via tåg och flyg men hann på fredagen träna på naturgräs i Krokom eftersom Olympia bjuder på detta underlag.

Alla i laget är friska och tillgängliga förutom Rewan Amin som är långtidsskadad. Förutsättningarna i den här viktiga matchen är därmed de allra bästa.

Som bekant kommer ÖFK till match efter en fantastisk svit med fyra segrar och tre oavgjorda och en nionde plats i tabellen. Helsingborg har också ryckt upp sig efter en dålig start på säsongen. Olof Mellberg, tränare i Helsingborg har två segrar och två oavgjorda matcher på de fyra senaste.

Helsingborg ligger därmed ovanför strecket som betyder kvalspel och har häng på lagen ovanför. Helsingborg har Mikkel Diskerud avstängd efter fyra gula kort.

Matchen ser ni på Dplay och sändningen startar 14.15.