Allt klart för ÖFK:s två träningsmatcher i Faro

Nu är det helt klart var och när ÖFK:s bägge träningsmatcher i Portugal spelas. Den första spelas mot danska Lyngby på torsdag 6:e februari 16.30 på Estadio da Nora (svensk tid) och den andra träningsmatchen spelas på måndag 10 februari klockan 16.00 (svensk tid) på den plan som ÖFK använder för träningen här i Portugal. Motståndet på måndag blir Louletano DC.

Den första matchen mot Lyngby har varit spikad sedan länge, men tid och plats har varit mer osäkert. Nu står det klart att matchen alltså spelas på torsdag eftermiddag 15.30 (lokal tid, svensk tid 16.30) på Estadio da Nora som ligger väster om Faro. Ni kan se adressen nedan till stadion och vad vi vet kommer det inte att kosta något i inträde till matchen.

-Lyngby är ett bra lag i danska ligan och blir en riktigt bra värdemätare, säger Ian Burchnall, tränare i ÖFK.

Den andra träningsmatchen för ÖFK blir på måndag 10:e februari, dagen före avresan hem till Sverige och Östersund. Nu står det klart att det blir ett lokalt lag som ÖFK möter, laget heter Louletano DC och spelar i Portugals tredjedivision.

-Det är ett lag fyllt av brasilianare och bra portugisiska spelare. Det är bara bra att vi får en match till här nere, säger Ian Burchnall om motståndarna.

Matchen spelas på måndag 10:e februari klockan 15.00 (lokal tid, svensk tid klockan 16.00) på den träningsanläggning som ÖFK använder denna vecka. ÖFK: bor på Colina Verde Resort i Moncarapacho. Fotbollsplanen ligger på cirka fem minuters promenad från hotellanläggningen.

Här spelas ÖFK:s första träningsmatch på torsdag klockan 15.30 mot Lyngby. En match som sänds på C-more.
Här spelas ÖFK:s andra träningsmatch i Portugal. Anläggningen heter Colina Verde Golf Resort och matchen mot det portugisiska division 3-laget Louletano DC startar klockan 15.00.