Allt om kvällens motståndare – Örebro SK

Örebro SK ligger på åttonde plats i Allsvenskan med 29 inspelade poöng, åtta poäng före ÖFK och med en bättre målskillnad. Men Örebro har tagit 17 poäng på bortaplan och bara 12 poäng på hemmaplan. De är bättre borta än hemma med andra ord.

När säsongen startade valde Malmö FF att låna ut Carlos Strandberg till Örebro och Carlos hann med att göra 11 mål och en assist på den 20 matcherna som han spelade innan han lånades ut till Al-Hazem i Saudiarabien.

Trots att Carlos har lämnat har Örebro fortsatt att ta poäng. Seger över Eskilstuna och Sirius gör att Örebro kan andas ut och inte är indragna i bottenstriden.

Förutom Strandberg har också Filip Rogic imponerat. Rogic spelade i ÖFK 2013/2014 och hann med att göra åtta mål och fyra assist innan han såldes till ryska Orenburg.

Örebro har alltså tappat målskyttar som stått för 19 mål av de 35 som laget producerat i år.

Jake Larsson har annars gjort sju mål och två assist och gamla ÖFK:aren Johan Bertilsson har gjort tre mål och en assist i år.

Varken Örebro eller ÖFK har någon avstängd i onsdagens möte.

Matchen startar klockan 19.00 och sänds live i C-more.

Örebros senaste matcher:

IFK Norrköping-Örebro 3-0