Aly Keita har siktet inställt på tre poäng mot Örebro

På söndag ställs Östersunds FK mot Örebro SK på Jämtkraft Arena i årets första hemmamatch i Allsvenskan. Laget har laddat om och har nu ändrat sikte mot det top-sju placerade laget förra året, Örebro.

Aly Keita lägger en kvar extra efter träningen tillsammans med målvaktstränaren Janne Netzler under dagens träning. Janne pushar honom att jobba i sidled med att dra sig upp mot målet, bollen mellan Jannes händer. Dagens träning är mycket fokus på matchsituation. Det smäller lite och energinivån är märkbart tävlingsinriktad. Fokuset är självklart tre poäng på söndag mot Örebro.

-Folk är spelsugna, det är så det ska vara, det ska vara matchlikt. Det märks på träningarna att vi är igång nu. Örebro hemma på söndag är en tuff match, men det är alla matcher i allsvenskan säger Aly Keita.

De senaste två mötena mellan ÖFK och Närkelaget har Aly Keita hållit nollan.

-Det tänker jag inte så mycket på. Det viktiga är att vi vinner och tar tre poäng, även om det är kul att hålla nollan. Att vinna är dock det viktigaste av allt och att vi gör det tillsammans, påpekar Aly Keita.

Matchen är unik. För första gången sedan ett år tillbaka tillåts publik på Jämtkraft Arena. Åtta platser har idag lottats ut för de som har säsongskort vilket även kommande hemmatcher också kommer att tillåta.

Matchen startar kl.15.00 och ni ser den på Discovery+.
Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för Discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.