Aly Keita stannar i ÖFK ytterligare två säsonger

Idag har målvakten Aly Keita skrivit på för ytterligare två säsonger för Östersunds FK.

-Jag har haft några klubbar som har varit intresserade av mig men till slut valde jag att stanna kvar i klubben som jag älskar, säger Aly Keita.

Aly Keita kom till Östersunds och ÖFK när klubben spelade i superettan, Keita spelade 14 matcher första säsongen i ÖFK och 23 matcher andra säsonger. Sedan dess har han varit klubben trogen och kommer nu att inleda sin sjunde säsong i föreningen.

-Det känns jättebra att skriva på för ytterligare två säsonger, säger Aly Keita till ÖFK:s hemsida. Det här är klubben som jag älskar och vi har ett bra lag med mängder av unga talanger och några äldre spelare som kommer att göra sitt yttersta för att visa publiken och fansen att vi kan bli ett riktigt bra lag kommande säsong.

Aly Keita kom till Östersund från Syrianska Kerburan 2014 och har sedan dess spelat över 100 matcher i ÖFK-tröjan. 33-åringen inleder nu sin sjunde säsong i klubben och har dessutom hunnit med att spela sju matcher för Guinea bland annat stod han i en av Guineas matcher i Afrikanska mästerskapen sommaren 2019 som avgjordes i Egypten.

Tränaren Ian Burchnall har hållit kontakten med Aly Keita sedan säsongen tog slut och Keita bestämde sig nu för att stanna kvar i klubben där han fått uppleva både avancemang till Allsvenskan men också spel i Europa League.

-Vi har haft en bra dialog Aly och jag under uppehållet och förhoppningen har hela tiden varit att han skulle bestämma sig för att stanna kvar i ÖFK. Vi är enormt glada att han nu blir ÖFK trogen och jag känner att vi har tre riktigt bra målvakter i vår trupp som kan sporra varandra, säger Ian Burchnall.

Förutom Aly Keita har ÖFK också Sixten Mohlin och Andrew Mills i truppen. Aly Keita ska nu ansluta till truppen men kommer att inleda med lite rehab eftersom han drog på sig en skada i samband med landskampsspel för Guinea.

Aly Keita skriver på för två nya säsonger för ÖFK. Keita gör nu sin sjunde säsong i klubben.