Amir Azrafshan: -Det känns väldigt bra det här!

Östersunds FK har alltså idag gjort klart med en ny tränare i Amir Azrafshan. Han är 32 år och har spelat för Dalkurd men också varit ansvarig för klubbens ungdomsakademi 2017-2018 och assisterande tränare i Dalkurd.

-Det känns väldigt bra det här. Det har gått fort men det känns bra att bli tränare för Östersunds FK, säger Amir Azrafshan.

För närvarande tränar Amir FC Djursholm i division 4 men lämnar alltså nu tränarrollen i den klubben och ansluter till ÖFK omgående. Amir åker upp till Östersund under helgen och kommer där omgående att ta över rollen som huvudtränare för laget.

-Det känns väldigt bra det här. Det här stort för mig och väldigt roligt.

Amir Azrafshan är en ung tränare men har hunnit med att spela fotboll i Dalkurd men också utbildat sig och tagit en examen i kognitiv neurovetenskap och i filosofi.

-Jag är en 32-årig kille, jag har en familj och bor i Stockholm. Jag brinner verkligen för fotboll och det ska bli roligt att flytta upp till Östersund och träna ÖFK.

Vilken typ av fotboll vill du se ÖFK spela?

-Det är en stor fråga, jag vill ha taktiskt medvetna fotbollsspelare som tar ansvar på planen. Ett lag som arbetar för varandra. Det är väldigt viktigt för mig.

Amir har tidigare varit klubbkompis med Brwa Nouri i Dalkurd. Amir blev sedan ansvarig för Dalkurds ungdomsakademi, assisterande tränare i Dalkurd och det senaste året har han varit tränare i FC Djursholm i divison 4.