Amir Azrafshan utsedd till ny huvudtränare i Östersunds FK

Östersunds FK  har gjort klart med ny huvudtränare. Amir Azrafshan har signerat ett sex månadersavtal – med option på två år med föreningen. Amir tillträder som tränare med omedelbar verkan.
– Ett av de svåraste men också roligaste uppdragen man kan ha i svensk klubbfotboll, säger 32-åringen.

Amir är idag tränare för FC Djursholm i division 4 och var assisterande tränare 2017-2018 i Dalkurd.

-Det känns naturligtvis fantastiskt att få den här möjligheten säger Amir. ÖFK:s grundsyn med fokus på individuell och lagmässig utveckling samt långsiktighet delar jag helt  säger Amir.

-Det är ett hårt arbete som ligger framför oss men med den tydliga målbild som ÖFK har finns alla möjligheter fortsätter Amir. Mitt fokus nu är att lära känna truppen och att vi gemensamt tar oss an nästa match avslutar Amir.

-Rekryteringsprocessen har varit intensiv och vi har haft en lång rad kandidater. Vårt val av Amir känns riktigt bra, han står för en spännande och vägvinnande fotboll. Det finns bara gott att säga om honom säger Leif Widegren i ÖFK sportkommitté.

Mathias Rasteby, ordförande ÖFK , är naturligtvis nöjd med sin rekrytering.
– Vi är idag glada och stolta över att kunna presentera Amir Azrafshan om ny huvudtränare för ÖFK. Allsvenskan är i full gång och för styrelsen är det av yttersta vikt att laget har ett modernt,  målinriktat ledarskap som kan hjälpa dem på vägen mot nya segrar – det är vi helt övertygade om att vi har fått nu  avslutar Östersund FKs ordförande, Mathias Rasteby.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Niclas Lidström
Kommunikationsansvarig