André Österholm, Albin Sporrong och Jakob Johnson lämnar ÖFK

Östersunds FK meddelar att spelarna André Österholm, Albin Sporrong och Jakob Johnson inte kommer tillhöra klubben i samband med att spelarna återsamlas i början av januari. Vi tackar de samtliga för sin tid i ÖFK och önskar dem ett stort lycka till!

André Österholm
Österholm anslöt till ÖFK i början på fjolårets säsong. Allt började med ett antal träningspass i ett kyligt ÖP-Hallen där han gjorde starkt intryck och skulle komma att tillhöra klubben de kommande två åren. Årets säsong resulterade i tre mål på 29 spelade matcher för Österholm.

Albin Sporrong
Några dagar innan starten på årets säsong i Superettan blev Albin Sporrong ännu en del av lagbygget. Efter att ha missat spel i de inledande matcherna, där Albin behövde återhämta sig från en tidigare operation så blev det tillslut 24 spelade matcher i ÖFK-tröjan samt ett mål.

Jakob Johnson
Östersundssonen Jakob Johnson presenterades under sommaren 2022 som ett nytt tillskott i truppen. Redan två år innan hade Jakob fått en smak på spel i ÖFK efter att ha deltagit på försäsongen. Med totalt 21 tävlingsmatcher så avlutar nu Johnson sin tid i ÖFK.