Anneli Andersén ny förbundskapten för Kosovos damlandslag

Vintern 2020 startades Östersunds FK:s damverksamhet tack vare stöd från Jämtkraft där Anneli Andersén togs in som huvudtränare för att driva verksamheten framåt.

Nu två år senare tar Anneli ytterligare steg genom att bli ny förbundskapten för damlandslaget i fotboll i Kosovo. Förutom att tidigare varit förbundskapten för svenska U23-landslaget har Andersén också varit tränare i Damallsvenskan i Piteå IF.

-Det är en ung fotbollsnation som jag ser fram emot att bidra till med mina tidigare erfarenheter från landslag-, distrikts- samt föreningsverksamhet. Damfotboll är en av världens snabbaste växande sporter och att genom detta uppdrag få egen erfarenhet i att leda matcher i VM-kval kommer bli en stor utmaning. Men framför allt roligt, säger Anneli Andersén som idag presenterades på en presskonferens i Kosovos huvudstad, Pristina.

Anneli Andersén kommer framöver kombinera rollen inom Östersunds FK tillsammans med förbundskaptensrollen i Kosovo.

Östersunds FK är oerhört stolta över Anneli Andersén och önskar henne ett stort lycka.