Årets längsta resa för ÖFK – Mjällby borta blir en tuff match

I går fredag satte sig ÖFK:s trupp på bussen på väg till Blekinge. Det här är årets längsta resa och först i kväll anländer truppen till Hällevik i Blekinge.

ÖFK åkte buss till Stockholm i går eftermiddag, idag reser truppen vidare med flyg till Malmö och sedan väntar en knappt två timmar lång bussresa från Malmö till Blekinge och Hällevik.

Truppen åker flyg hem på måndag och anländer till Frösön igen på måndag kväll.

Nedan ser ni hur ÖFK:s trupp ser ut, där saknas Thomas Isherwood, Noah Sonko Sundberg efter de skador som duon fick i samband med matchen mot Hammarby. Saknas gör också fortfarande Simon Kroon.

ÖFK reser ner till matchen mot Mjällby med en stark trupp och vill snabbt komma tillbaka efter förlusten mot Hammarby nu senast.

Här är ÖFK:s trupp till bortamatchen mot Mjällby:

Aly Keita, Andrew Mills, Kalpi Outtara, Henrik Bellman, Marco Weymans, Nebiyou Perry, Jerell Sellars, Charlie Colkett, Ludvig Fritzson, Ronald Mukiibi, Eirik Haugan, Sam Mensiro, Isak Ssewankambo, Nikolaos Dosis, Felix Hörberg, Francis Baptiste, Blair Turgott och Malcolm Stolt.

Matchen sänds i morgon söndag på Dplay och startar klockan 14.30. Eftersom Discovery (Dplay) haft flera medarbetare som har fått Corona kommer matchen att kommenteras från en studio i Stockholm, det kommer inte eller att genomföras några intervjuer på plats från Strandvallen i Blekinge före eller efter matchen.