Avgörande match för ÖFK:s P17

Imorgon lördag spelas den avgörande matchen för ÖFK:s P17 i kvalet till Pojkallsvenskan säsongen 2021. Efter att ha förlorat förra helgen mot Täby FK så avgörs allt när Västerås SK FK står för motståndet.

Klockan 15:00 imorgon ställs Östersunds FK:s P17 mot Västerås. Västerås som fick oavgjort mot Täby FK senast har öppnat upp för en avgörande match där mycket står på spel. En vinst innbär avancemang till P17 Allsvenskan

Förutsättningarna är följande. Sex stycken lag har kvalificerat sig för kvalspelet. Dessa lag har delats in i två grupper med tre lag i respektive grupp. 1:an och 2:an i de båda grupperna går vidare till P17-Allsvenskan.

Varje lag spelar en match mot varje annat lag. Efter varje match genomförs en straffsparkstävling enligt spelreglerna. Är lagens placering avgjord behöver straffsparkstävling inte genomföras. Resultatet i straffsparkstävlingen gäller endast då lagen måste skiljas åt enligt nedan eller för att avgöra vilket lag som ska spela i match nr 2 och nr 3.

Vi önskar våra spelare och ledare ett stort lycka till!