Avresa och uppladdning inför premiären

Imorgon lördag påbörjar den aktuella matchtruppen och ledarstaben resan mot Kalmar och den Allsvenska premiären 2021.

Östersunds FK väljer att genomföra träningspass i Oskarshamn på både lördagen och söndagen för att få bra förutsättningar med spel på naturgräs. Under måndagen reser laget vidare mot Kalmar och Guldfågeln Arena för att ladda upp inför avspark.

Sedan förra helgens match mot Vasalund har laget intensifierat fokuset mot premiären.

-Matchen mot Vasalund är en match som kan delas upp i två segment, de första 60 minuterna och sedan den resterande tiden. ÖFK hade mest kontroll över spelet totalt sett inledningsvis, och ett större antal chanser eftersom vi förde spelet. Statistiken talar om tre skott på mål samt en straff som säkert sattes av Eirik Haugan. Totalt hade vi åtta skott under hela perioden.

Förändringen i spelet efter 60 minuter med Jerell som fick kliva av samt Ludvig Fritzsons utvisning innebar att vi fick möjligheten att testa spel med en man mindre, vilket såklart kan hända i tävlingsmatchandet i Allsvenskan.

Alla de svar vi fått och letat efter innebär nu att vi har justerat bitarna under den sista veckan inför måndagens premiär mot Kalmar FF, säger ÖFKs analytiker Rafael Roldan Bermudez.

Ni ser måndagens matchen på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet!