Avslag på IK Sirius anmälan

IK Sirius anmälan mot ÖFK rörande användande av för många ej hemmafostrade spelare, fick igår 18 juli 2019 avslag av Svenska Fotbollförbundets disciplinnämnd

Sirius påstod i sin anmälan att ÖFK anmält för många ej hemmafostrade spelare, där Isak Ssewankambo pekades ut som en ej hemmafostrad spelare. ÖFK har via bevisning, bevisat att Isak, med råga, uppfyller kraven ställda för att räknas som hemmafostrad spelare och fick därför rätt.

De senaste dagarna har varit en jobbig tid för Isak Ssewankambo eftersom hans ursprung som fotbollsspelare i Sverige har ifrågasatts. Det är skönt för människan Isak och för oss som förening att lägga det här bakom oss och fokusera på den match som vi ska spela på söndag mot IFK Norrköping.