Bellman gör första målet i Allsvenskan – upp i krysset

Henrik Bellman har fått chansen att spela några matcher i Allsvenskan i år men aldrig fått göra något mål. Fram till i dag. Och vilket mål han. göra Bellman i 3-2 matchen mot IK Sirius.

Henrik Bellman är talangen som aldrig fick chansen i Danmark, men i år har han fått hoppa in några matcher, dessutom startat någon match. I den här matchen mot Sirius fick han hoppa in i andra halvleken och i slutet av matchen slog han till med ett vackert 3-1 mål.

-Det är fantastiskt att få komma in och bidra till vår seger. Det här var mitt första mål i Allsvenskan. Jag har kommit i såna här lägen flera gånger på träning, nu fick jag chansen att göra målet i match, sa Bellman till Dplay.

Bellman fortsatte:

-När bollen kom så slog jag den på ett tillslag. Vi jobbar som ett lag och är otroligt starka. Vi är svåra att besegra. Vi vet att vi är starka i presspelet och det blir bättre för varje match. Vi kan det och kan utnyttja det spelet.