Besviken Ian Burchnall efter uttåget från Svenska cupen

Han ville ut i Europa. Spelarna ville ut i Europa. Men nu blir det inte så.

Karlstad gjorde en bra match men vi gör det inte tillräckligt bra i den här matchen, säger Ian Burchnall, en mycket besviken tränare i ÖFK.

Att analysera ÖFK:s match mot Karlstad är inte helt lätt. Ian Burchnall gör ett försök att se vad som gick snett i den här viktiga cupmatchen.

-Vi vinner inga andra-bollar, vi vinner inga närkamper. Jag sa det här innan matchen att det här är en otroligt viktig match. Det här är deras cupfinal och då måste ha rätt inställning.

Ian skällde ut spelarna i halvtid och talade om att alla måste höja sig flera steg. Redan då tyckte tränare Ian att Karlstad var bättre än ÖFK. Ian tyckte att många stod och väntade på att något skulle hända. Men inget hände.

-Förra veckan var vi inte jättebesvikna över 0-0, vi kontrollerade matchen men fick inga mål. Men nu är vi inte där. Många av spelarna har en hel del kvar att jobba med för att komma i form.

Nu måste Ian och ledarstaben fundera på hur ÖFK ska hitta tillbaka till sitt fina spel som fanns där på försäsongen. Räkna med att det blir en hel del förändringar till matchen mot Jämtkraft på söndag när Sirius kommer på besök.

-Vi är förstås väldigt besvikna men vi är inte förtjänta av att gå vidare. Vi visste att det här var enda chansen att få spela i Europa och nu är den borta.