Bo Ottosson – föreslagen som ordförande i ÖFK

Valberedningen i Östersunds FK har nominerat Bo Ottosson som valberedningens förslag till ordförande i Östersunds FK vid det extra årsmötet som hålls 12 april.

-Det finaste man kan bli nominerad till i hela fotbolls-Sverige, säger Bo Ottosson.

Valberedningen i ÖFK har nominerat Bo Ottosson till ordförande i Östersunds FK. Bo Ottosson kommer att vara valberedningens förslag vid det extra årsmötet 12 april.

Bo Ottosson driver idag ett åkeri och kommer från Flykärlen i Krokoms Kommun. Han är också koncernordförande i Reaxcer. Han idrottade i sin ungdom i IFK Strömsund i både fotboll och ishockey. Dessutom spelade Bo Ottosson bordtennis i länslaget.

-Jag har tidigare mest varit intresserad av ishockey, Timrå är favoritlaget. För några år sedan började jag titta på ÖFK i ettan och blev fascinerad av klubben. Nu är jag helt såld på ÖFK, jag menar att föreningen har gett folk en bättre livskvalité, säger Bo Ottosson.

Bo är mycket medveten om klubbens historia och vad som händer i klubben nu.

-Jag har förberett mig mentalt vad det här innebär. Jag tror att det kommer att bli väldigt givande. Mitt mantra i Reaxcer är att vi gör allt som är bäst för klubben. Så kommer jag att jobba även i ÖFK, säger Bo Ottosson.

ÖFK:s extra årsmöte hålls 12 april.