Brian Wake förlänger med ÖFK

Brian Wake, som i somras kom till ÖFK ifrån IFK Luleå, har nu signerat ett nytt treårsavtal och kommer att stanna i ÖFK till slutet av 2021.

Brian kom till ÖFK som spelare redan 2011, innan han 2012 gick vidare till Umeå FC.

Han återvände sedan som coach under Graham Potter 2013-2014, där han sedan bytte till Ytterhogdal och sedermera IFK Luleå.

ÖFK är otroligt glada att Brian valt att tacka ja till erbjudandet om att ingå i ledarteamet de tre kommande åren.

Brian professionalitet, engagemang och kärlek till fotbollen är egenskaper ledarteamet och A-laget värderar högt.

“It’s with great pleasure that i sign on for 3 more years. Östersund is a club that holds a special place in my heart. It’s been a fantastic experience to come back to the club and work alongside Ian and the rest of the staff and when i was given the opportunity to continue my work it was a easy decision to make. I’m proud and privileged to work for a such a fantastic club and look forward to the exciting project that we have ahead of us, säger Brian själv.