Burchnall hyllar ÖFK:s supportrar

Efter fyra raka förluster hade inte ÖFK-tränaren räknat med att det skulle komma särskilt många supportrar till Uppsala.

De var en förvånad ÖFK-tränare som klev ut på Studenternas.

– Det var helt fantastiskt att se så många ÖFK-supportrar på plats. Fansens stöd även i motgång är oerhört viktig för oss, säger Ian Burchnall.

1–0-segern mot Sirius får inte ÖFK njuta så länge av. Nu är det fullt fokus på Brommapojkarna som gästar Jämtkraft Arena under onsdagskvällen.

– Jag var ner och såg dem live mot Sundsvall i fredags. De spelade stundvis riktigt bra fotboll och jag förväntar mig att vi kommer att få en tuff match. En seger skulle betyda oerhört mycket för dem i kampen om att undvika en av de sista platserna i serien. Men vi ska ta med oss det spel vi visade upp i första halvlek mot Malmö och den inställning vi hade mot Sirius. Då blir vi svårslagna, säger Ian Burchnall.

Den nuvarande tabellplaceringen för ÖFK är inget som Burchnall vill prata om.

– Jag ägnar inte särskilt mycket tid att sitta och titta på tabellen. Den kan man titta på efter sista matchen. Men det jag kan konstatera när det gäller tabellen är att vi har många tuffa matcher kvar. I nästan alla matcher vi har kvar att spela möter vi ett lag som strider i den absoluta toppen eller kämpar i bottenstriden. Att vi har Djurgården borta och både AIK och Hammarby hemma är jättekul. Det är sådana matcher man njuter av att få spela, säger Burchnall.

Först ska dock Burchnalls gäng försöka plocka tre pinnar under onsdagskvällen.

Så köper du biljett till onsdagens match, ÖFK–Brommapojkarna:

• Klicka här för att köpa biljetter via ostersundsfk.ebiljett.nu
  • ÖFK-butiken Storgatan 26 (vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00)
  • AXS, 0771-45 46 00
  • Förbutiken på ICA Kvantum Lillänge
  • Jämtkraft Arena matchdagar (två timmar innan avspark i Allsvenskan)*

* Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).