Burchnall: – Jag hoppas på ny härlig stämning på lördag

På lördag är det dags för ny fotbollsfest på Jämtkraft Arena då Elfsborg kommer på besök.

– Det var en fantastisk lördag mot Trelleborg. Både på planen och på läktaren. Vi hoppas kunna bjuda på en ny bra match då vi möter Elfsborg, säger ÖFK-tränaren Ian Burchnall.

Klockan 16.00 på lördag är det avspark på Jämtkraft Arena. Då ska Ian Burchnall försöka förlänga sin fina svit som huvudtränare i ÖFK. Efter tre matcher är han obesegrad.

– Ja, det är klart att det är skönt att få en sådan start. Det har betytt mycket för mig och hela laget. Vi ska göra allt för att ta tre nya poäng på lördag, säger Ian Burchnall.

Matchen mot Trelleborg inleddes sprudlande och det var också Burchnalls taktik.

– Jag hade sagt till grabbarna att Trelleborg kommer att bli livsfarliga om de får sniffa på poäng. Om vi kunde skulle vi försöka avgöra matchen tidigt. Ibland funkar taktiken, säger Burchnall och skrattar.

På lördag väntar Elfsborg som ligger elva i tabellen och är i behov av poäng för att slippa blicka nedåt i tabellen mot de jagande lagen.

– Vi ska vara medvetna om att Elfsborg har ett lag med många bra spelare. Jag skulle tro att de tycker att de har underpresterat i flera matcher den här säsongen. Men jag är medveten om deras kvalitéer, säger Burchnall.

Nu hoppas Burchnall på en ny publikfest på mot Elfsborg.

– Ja, jag hoppas på en ny härlig stämning på lördag. Det var ju första gången som jag mötte hemmapubliken och de var fantastiska. Jag kan bara hoppas att de vill fortsätta  att stödja oss på det sättet. Sedan var det väldigt fint välkomnande av Brian Wake och mig i deras tifo inför matchen. Det uppskattade vi väldigt mycket, säger Ian Burchnall.

Han fick också beskedet under tisdagen att lagkaptenen Bra Nouri lämnar.

– Det är förstås tråkigt att mista en sådan spelare och förebild för klubben. Men när Brwa nu känner att han vill lämna så accepterar vi det och önskar honom lycka till. Nu gäller det för nya spelare att ta chansen, säger Ian Burchnall.

Här köper du biljetter till ÖFK–Elfsborg lördag 16.00

1: ostersundsfk.ebiljett.nu
2: ÖFK-butiken (öppet vardagar 12.00 – 17.00, lördagar 12.00 – 16.00)
3: AXS, 0771-45 46 00
4: Förbutiken på ICA Kvantum Lillänge

Biljetter säljes även på Jämtkraft Arena matchdag. Vid köp av biljett vid arenan tillkommer 40 kr per biljett (förutom i Falkarnas och i gästande lags sektioner).

Klicka här för att köpa biljetter till hemmamatchen mot Elfsborg.