Burchnall: – Svårt att ta ut startelvan

Måndag kväll 19.00 drar det igång på allvar igen.

ÖFK startar höstsäsongen mot serieledande Hammarby på bortaplan med en ny tränare vid rodret.

– Det här är ju en match där vi inte går in som favorit och jag tycker att det är en perfekt match att börja med, säger ÖFK:s nye tränare Ian Burchnall.

Han har tränat laget i knappt tre veckor. Under måndagkvällen ska ha ta ut sin första startelva som ska försvara färgerna på Tele 2 Arena.

– Det blir svårt att ta ut startelvan eftersom det är  jämna och bra spelare att välja emellan. Jag har förstås tittat på en hel del matcher och sett att man har roterat rätt mycket från match till match. Jag känner mig riktigt laddad att få dra igång, säger Ian Burchnall.

Han gav laget ledigt i torsdags och sedan har man haft tre rätt så tuffa träningspass på Jämtkraft Arena.

– Jag tycker att det har sett rätt bra ut under de här sista träningarna. Men vi hade också et riktigt bra träningsvecka i Danmark så jag är nöjd med hur det har sett ut.

Att börja mot serieledande Hammarby ser Burchnall fram emot.

– Jag antar att alla tycker att vi är underdogs i den matchen. Det passar oss bra. Hammarby leder serien och har förstås ett riktigt bra lag, men vi åker förstås dit för att vinna matchen.

Någon startelva presenterade han inte för spelarna under söndagens träning. Han har ännu inte funderat klart.

– Men jag har aldrig och kommer aldrig att berätta vilka som ska spela förrän matchdagen. Jag har alltid väntat med att ge spelarna startelvan till på förmiddagen samma dag som vi har match. Det känns bäst att göra så.

Efter en gemensam frukost flyger laget till Stockholm på måndagsmorgonen.

Foto: David Lidström Hultén