Burchnall: “Vi ville skapa något som supportrarna skulle uppskatta”

Hemmapremiären är avverkad för Ian Burchnall och det kunde inte ha börjat bättre. Tre mål på elva minuter och 4-1 som slutresultat. Och tränaren var självklart nöjd efter sin debut inför Jämtlandspubliken.

– Det kändes jättebra. Jag uppskattade mottagandet från jag fick från supportrarna. Vi ville redan från början skapa något som supportrarna skulle uppskatta och jag tycker vi gjorde det riktigt bra idag.

Ians första tre matcher i Allsvenskan har resulterat i sju poäng, två segrar och en oavgjord, och enligt honom själv har fokus legat på att enbart göra mindre förändringar:
– Jag visste redan från början när jag kom hit att mitt sätt att se på fotboll inte skiljde sig så mycket från sättet som ÖFK spelade tidigare. Sen är min uppgift att göra småjusteringar och göra så att vi blir bättre för varje träning och varje match som går.

Härnäst möter ÖFK Elfsborg hemma den 27 juli och enligt Ian kommer det krävas en liknande insats:
– Det är en svår match, utan tvekan, och Elfsborg är ett lag som kanske inte tagit så många poäng som de gjort sig förtjänta av. Men vi har satt nivån idag och nu handlar det om att jobba utifrån detta och göra det så bra som möjligt.