Calvin Kabuye värvas på lån till Östersunds FK

Under den sista dagen på transferfönstret skrev ÖFK kontrakt med den centrala anfallaren Calvin Kabuye. Han ansluter på lån från den Allsvenska klubben AIK i Solna, och blir den sista spelaren på detta transferfönster. Klubben hälsar honom ett extra varmt välkommen till Östersund under dessa kyliga dagar.

20-årige Calvin Kabuye kommer från fotbollsklubben AIK och har fostrats i klubbens akademi sedan tonåren. Han föddes den 28 mars 2003 och är ett ungt löfte som inledningsvis har spenderat sin tid i Vasalunds IF, men också representerat AIK:s A-lag.

-Jag hoppas bidra med poäng och slåss om toppen i Superettan med ÖFK. Som spelare är jag bra en mot en, stark i djupled och boxen. Jag hoppas på en bra tid här, säger Calvin Kabuye efter att ha landat under morgonen i sin nya hemstad.

-Calvin kommer addera mer spets i vårt anfallsspel och kan spela både som ytter och som central anfallare hos oss. Han är en snabb spelare som är mycket vass i djupledsspelet, och så sent som förra säsongen (lån i Vasalund) visade han att kapacitet finns att göra mycket mål även på seniornivå. Vi tackar AIK för ett gott samarbete i samband med utlåningen, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Fakta om Calvin Kabuye

Född: 28 mars 2003