Camilla Eriksson, ny akademichef i Östersunds FK

Östersunds FK kan idag presentera att den tidigare elitdomaren och fotbollsprofilen Camilla Eriksson tillträder som ny akademichef i klubben. Camilla kommer inom de närmsta veckorna påbörja sitt arbete och vi hälsar henne varmt välkommen till sin nya roll.

Camillas karriär inom domaryrket inleddes redan 2001 inom Jämtland/Härjedalen. Innan sista matchen 2017 hann det bli 54 matcher som huvuddomare i Damallsvenskan och ytterligare ett hundratal matcher på elitnivå.

Camilla fortsatte sedan att vidareutveckla sig inom Svensk Fotboll och har arbetat som domarobservatör och nationell domarutvecklare. Camilla sitter även inom Svenska Fotbollsförbundets domarkommitté där hon ansvarar för utbildningsfrågor. Nu senast kommer Eriksson från skolyrket där hon arbetat rektor i Bergs Kommun.

Nu ska Camilla axla en ny roll där hon kommer inneha ett helhetsansvar över hela akademi- och ungdomssektionen i ÖFK.

-Det ska bli jättespännande att lära känna hela organisationen, och min förhoppning är att jag kommer kunna utveckla akademin framåt, säger Camilla Eriksson som under dagen besökt Jämtkraft Arena.

-Att få in en stark och drivande kraft i rollen som akademichef har varit en av våra viktigaste frågor under året. I och med rekryteringen av Camilla Eriksson som ny akademichef kan vi fortsätta blicka framåt och bygga för framtiden, säger Bengt Olofsson, ordförande i Östersunds Fotbollsklubb.

-Camilla har gedigna fotbollskunskaper efter sina år som spelare, ledare och, framförallt domare. Hon är dessutom en kompetent och erfaren ledare efter många år i ledande befattning inom skola och utbildning. Camilla har även en bra förmåga att bygga starka och väl fungerande organisationer och lag. Till det kan vi addera ett enormt driv och engagemang för att alltid lösa sina uppgifter på bästa sätt. Vi ser verkligen fram emot att få in Camilla i vår organisation, hon kommer bli en av våra viktigaste ”spelare” i utvecklingen av vår förening, avslutar Bengt.