Carlsson ställer inte upp för omval som ordförande

Sedan i fredags förra veckan, då Daniel Kindberg avgick som ordförande för Östersunds FK, har Hans Carlsson tagit över som ordförande. Nu berättar Hans i en intervju att han inte tänker ställa upp för omval vid årsmötet i mars.

Hans Carlsson tog alltså över som ordförande efter Daniel Kindberg i fredags eftermiddag och han kommer nu att leda styrelsearbetet fram till årsmötet i mars.

– Ja, det stämmer. Vi är nu en styrelse som består av tre personer samt två adjungerande ledamöter. Vidare ingår en adjungerad tjänsteman (sekreterare) och en föredragande tjänsteman.

Hur har den senaste tiden varit i styrelsen?

-Jobbig förstås men vi försöker att se till att vår verksamhet går framåt. Vi har ett väl fungerande styrelsearbete.

I mars har ÖFK årsmötet, kommer du att ställa upp för omval som ordförande då?

– Nej, det kommer jag inte att göra.

Om du får en fråga från valberedningen eller från medlemmarna, kommer du att ställa upp att sitta i ÖFK:s styrelse efter årsmötet?

-Det får jag ta ställning till då.

Hur mår ÖFK som förening just nu?

-Vi har aldrig haft så många medlemmar. Sportsligt gjorde vi bra prestationer under 2018. Vi gick till semifinal i svenska cupen och blev sexa i allsvenskan. Vi har en väl fungerande operativ organisation som helhjärtat aktivt jobbar med sponsorer/samarbetspartners och fans.

Ni förbereder er för en spännande allsvensk säsong. Hur går det arbetet?

-Spelare och ledare har nu en välförtjänst semester fram till 7 januari då vi kör igång med träningen igen. Alla nödvändiga beslut är tagna, exempelvis budget för 2019. Alla verksamhetschefer vet nu vad vi skall göras och planeringen pågår för fullt. Vi ser fram emot en härlig försäsong, Svenska cupen och uppstart av allsvenskan.

Vad vill du säga till ÖFK:s fans som undrar hur bra förberedda ÖFK kommer inför säsongen?

-Vi kommer som vanligt spela fotboll för att vinna fotbollsmatcher. Vår ambition är att ta hem mästerskapet.