Catharina Törngren tillträder som ny tillförordnad VD i ÖFK

Idag presenteras Catharina Törngren som ny tillförordnad VD i Östersunds FK. Catharina har en mångårig erfarenhet som företagsledare inom olika branscher, och kommer vara tillförordnad VD den tid som behövs i ÖFK.

Idag är Catharina Törngren egen företagare, konsult med fokus att hjälpa företag att effektivisera och organisera verksamheten. Catharina kommer vara tillförordnad VD den tid som behövs i ÖFK.

Framför allt handlar det inledningsvis att sätta sig in i verksamheten och få ett samlat grepp kring hela läget i organisationen.

-Mitt fokus kommer vara det som är bäst för klubben och föreningen, säger Catharina Törngren.

ÖFK är i ett extremt tufft läge ekonomiskt, hur ska du hantera det?

-Jag ska först skaffa mig en helhetsbild om läget i klubben och sätta mig in i den dagliga verksamheten. Därefter ska jag jobba framåt för att skapa en stabil ekonomi.

Vad har du för bakgrund inom elitfotboll?

-Den är ringa, men det ska finnas så oerhört mycket kompetens inom klubben kring de bitarna som andra kommer sköta. Mitt fokus kommer vara att skapa rätt förutsättningar.

Vad är största utmaningen?

-Det är ju att se till att vi tillsammans skapar förutsättningar för vägen tillbaka till Allsvenskan.