Charlie Colkett fortsätter sin träning i England

Under försäsongen 2021 har Östersunds FK:s spelare Charlie Colkett saknats i truppen och deltog ej under träningslägret i Marbella.

Ledningen i ÖFK har kontinuerligt haft en dialog med Charlie och kommit överens om att han ska ta en paus för spel i ÖFK fram tills sommaren. Han är fortsatt en del av laget och har löpande kontakt med ledarstaben och resterande i truppen.

-Det finns saker som har större betydelse än fotbollen ibland, och vi har sett att detta är den bästa lösningen för både oss och Charlie. Han mår bra och är i sin bästa form, och vi ser att han kommer tillbaka till fotbollen när tiden är rätt, säger Michael Schahine. Charlie Colkett kommer fortsätta sin träning via andra klubbar i England fram tills sommaren 2021.

-Jag mår bra och kommer fortsätta min träning i England. Jag ser fram emot att komma tillbaka starkare än någonsin, hälsar Charlie Colkett