Chovanie Amatkarijo skriver på för Östersunds FK

Chovanie Amatkarijo skriver på för Östersunds FKTräningslägret i Antalya har kommit halvvägs in och idag kan Östersunds FK presentera att den 22-årige yttern är klar för klubben efter att ha imponerat under lägret och de träningar han hunnit genomföra.

Den nederländske ytterspelaren började sin karriär i den Nederländska klubben ADO Den Haags akademi redan som ung och representerade därefter klubben under ett antal år innan han gick vidare inom landet till andra klubbar. Det senaste året har han tillhört den Svenska division 1 klubben Karlstad IF där han imponerade stort i serien.

-Jag vill göra det bästa för laget och hjälpa dem att ta sig tillbaka till Allsvenskan. Redan första kontakten jag fick med laget var toppen så jag har allt att se fram emot. Jag är en snabb duellspelare som har ett öga för mål och tror att jag kommer vara ett bra tillskott för laget, säger Chovanie Amatkarijo efter att ha skrivit på kontraktet nere i Antalya.

-Vi har skrivit ett 2-års kontrakt med Chovanie Amatkarijo. Det är en mycket spännande ytter med snabbhet, förmåga att slå ut sin motståndare och har bra avslut. Han gjorde en stark säsong i Karlstad under förra året och visade där även att han är målfarlig med sina 14 mål, säger Stefan Lundin, fotbollschef i Östersunds FK.

Fakta om Chovanie Amatkarijo

Född: 20 maj 1999