Chrisnovic N’sa klar för Östersunds FK

Idag söndag kan Östersunds FK presentera att man gjort klart med den kanadensiska ytterbacken Chrisnovic N’sa, som skriver på ett tvåårskontrakt. N’sa kommer senast från MLS Next Pro laget Huntsville City FC, och vi önskar honom varmt välkommen till staden!

Chrisnovic N’sa är född och uppvuxen i den kanadensiska storstaden Montreal. År 2019 skrev Chrisnovic sitt första proffskontrakt med atlantkust-klubben Halifax Wanderers FC, där han också gjorde sitt genombrott. Redan ett år senare var han med och tog sitt Halifax till cupfinal och blev nominerad till ligans bästa U-21 spelare.

Därefter skulle de kommande två årens klubbadress bli i Ontario och hos York United. Efter 53 matcher och tre mål i klubben fanns sedan viljan att ta nästa steg och byta miljö till spel i grannlandet USA.

Efter att ha gjort avtryck i den kanadensiska högstaligan och därefter spelat i det amerikanska seriesystemet väljer nu 24 åringen att ta nästa steg i karriären. Detta genom att för första gången sätta sin fot i den europeiska fotbollen med ÖFK.

-Jag ser otroligt mycket fram emot tiden här och personligen ska jag bidra med mina egenskaper för att hjälpa klubben. Målsättningen blir utan tvekan att ta upp klubben till Allsvenskan, vilket är något jag tror starkt på, säger Chrisnovic som precis landat i Sverige för första gången.

-I Chrisnovic får vi en spelare med mycket power och stor arbetskapacitet.
Han är en en ytterback/wingback som tycker om att fylla på offensivt och men också är mycket stark en mot en defensivt, säger sportchefen Stefan Lundin.

Fakta om Chrisnovic N’sa

Född: 28 januari 1999