Cupmatch mot IFK Stocksund ikväll 18.30

Ikväll klockan 18.30 spelar ÖFK match i Svenska Cupens andra omgång mot divison 2-laget IFK Stocksund som kommer från norra Stockholm. IFK Stocksund ligger just nu trea i division 2 norra Svealand har häng på en kvalplats upp till division I.

I kväll börjar cupäventyret för ÖFK, en resa som kan sluta i Europa. ÖFK går in i cupspelet i den andra omgången och motståndet är – precis som ÖFK – en ung klubb som 2007 bildade en fotbollssektion inom IFK Stocksund.

Totalt har IFK Stocksund idag 800 utövare och vann Gothia Cup 2013 och 2014. 2017 vann man division 3 och förra året slutade laget fyra i division 2 Norra Svealand och har nu alltså en tredje plats i tabellen efter 17 spelade omgångar av 26.

Klubben har startat ett projekt som kallas ”Vägen mot Allsvenskan” och därmed sagt att klubben har stora ambitioner.

Matchen i kväll i Svenska Cupens andra omgång spelas på Danderyd Arena som ligger i norra Stockholm. Matchen startar 18.30 och Mittmedia sänder matchen på sin sajt. På ÖFK:s sociala medier kan ni följa uppladdningen på plats i Danderyd med uppsnack och intervjuer från klockan 17.30 cirka.

Vinnaren i kvällens match i den andra omgången är klar för gruppspelet i Svenska Cupen, ett gruppspel som startar i februari månad. I gruppspelet är det fyra lag i varje grupp och segraren går där vidare till kvartsfinal i Svenska Cupen.

Ni som är i Stockholm och vill går och titta på matchen, så är adressen till arenan, Rinkebyvägen 4 i Danderyd. Matchen spelas på konstgräs. Kolla kartan här