Dagens match i Allsvenskans tredje omgång

Idag söndag klockan 17:30 ställs ÖFK mot regerande mästarna Malmö FF på ett soligt och någorlunda varmt Eleda Stadion i den tredje omgången av Allsvenskan.

Igår lördag genomförde ÖFK sin sista träning på Malmö Stadion inför dagens match och spelarna är laddade att kliva in på planen i eftermiddag till hundra procent.

Både Östersunds FK och Malmö FF har hunnit bocka av två matcher hittills i serien. MFF kommer till matchen med två vinster i bagaget efter 3-2 mot Hammarby IF i premiären, samt en bortaseger med 2-1 mot BK Häcken under föregående vecka. Med totalt sex inspelade poäng positionerar sig de himmelsblå på en tredjeplats bakom IK Sirius och Djurgården.

ÖFK har efter två avklarade matcher spelat in fyra poäng varav en vinst mot Örebro SK (5-0) och en oavgjord match mot Kalmar FF (0-0) i den Allsvenska premiären. Förra helgens vinst visade bra resultat för hela laget och spelarna anlände till Skåne med en positiv stämning.

Ni ser dagens möte på Discovery+. Tillsammans med Discovery så erbjuder de en deal för discovery+ Total årspaket! Skaffa årspaketet för 199kr/månad (ord. pris 299kr/månad).

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att ta del av erbjudandet samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.