Dagens match mot BK Häcken

Idag söndag klockan 15:00 ställs Östersunds FK mot BK Häcken på Bravida Arena i Allsvenskans 14:e omgång.

I söndags spelades Östersunds FK mot Hammarby IF på Jämtkraft Arena där över två tusen människor hade tagit sig för att titta på matchen. ÖFK inledde matchen piggt och i matchens 37:e minut skickade Simon Kroon en passning till Patrick Kpozo som tryckte in 1-0 målet. Resultatet stod sig en längre bit in i andra halvlek innan Stockholmslaget reducerade och satte slutresultatet till 1-1.

Redan i fredags reste laget ner mot västkusten. Spelartruppen har genomfört två träningspass i Göteborgsområdet och igår fick laget kliva in på Bravida Arena för att genomföra det sista passet. BK Häcken placerar sig för nuvarande på en åttonde placering i tabellen med 16 inspelade poäng. BK Häcken har den senaste tiden fått spela ute i Europa i kvalet till UEFA:s Europa Conference League där man senast åkte ut mot Skotska Aberdeen, trots en vinst med 2-0.

Ni ser dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:
Arena: Bravida Arena, Göteborg Publik: 3000 personer är tillåtna, Domare: Kaspar Sjöberg Väder: 18 plusgrader och eventuellt regn, Underlag: Konstgräs