Dagens match mot FC Kaysar

Idag fredag ställs Östersunds FK mot det kazakiska laget, FC Kaysar klockan 16:00 (14:00 svensk tid) på fotbollsplanerna i Sural, Turkiet. Matchen ser ni via ÖP/LT eller SportExpressen Play.

Motståndarlaget hör vanligtvis hemma i staden Qyzylorda, beläget i landets sydligare delar som gränsar mot grannlandet Uzbekistan. Förra året avslutade FC Kaysar med en 13:e placering i den Kazakiska förstaligan, Premjer Ligasy. Placeringen innebar dessutom en nedflyttning till den näst högsta ligan i landet där laget nu ska kämpa för att ta sig tillbaka till toppen.

Spelarna i ÖFK har under tiden på lägret kunnat hälsa på sina motståndare då hotellanläggningen delas bland de båda klubbarna. Träningarna har dessutom genomförts parallellt där kazakerna tränat på den närliggande fotbollsplanen.

Östersunds FK har idag befunnit sig tio dagar i Antalya för att ladda upp inför säsongen. Dagarna har bestått av antingen enkla eller dubbla träningspass, där gymträningar också genomförts. Hittills har laget erbjudits ultimata förutsättningar där vädret, planerna och arrangemanget varit på en perfekt nivå. Efter dagens match har laget enbart några få dagar kvar innan hemresan till Sverige och Östersund skall göras för att ladda upp inför starten av Superettan.

Ni ser dagens match på ÖP och LT för er som är pluskunder, alternativt via SportExpressen Play. Matchen har avspark 16:00 (14:00 svensk tid).

Ni får en exklusiv inblick från lägret i samarbete med Redema, Veterankraft och Connect i Sverige AB.

SE MATCHEN VIA ÖP/LT HÄR (För pluskunder)