Dagens match mot GIF Sundsvall

Idag söndag klockan 13:00 sparkas matchen mellan Östersunds FK och GIF Sundsvall igång. Matchen spelas på Jämtkraft Arena och blir det första norrlandsderbyt utan publik på läktaren.

ÖFK har laddat om efter förra helgens match mot Djurgårdens IF på Tele2 Arena. Laget hade igår lördag sin sista träning inför matchen och ett laddat lag syntes till på konstgräset. Ett antal av ÖFKs spelare är sedan förra veckan på landslagsuppdrag i sina respektive länder vilket ger möjligheter till rotationer i matchtruppen.

GIF Sundsvall kommer till mötet med tre raka matcher utan vinst där Hudiksvall, Sirius och Sandviken har stått för motståndet. Sundsvall slutade föregående säsong på en sjätteplats i Superettan efter 43 inspelade poäng.

Senast de båda lagen möttes var under försäsongen 2020. Matchen spelades då i Nordichallen i Sundvall och avslutades med en 3-1 seger för ÖFK efter mål av Alex Purver, Jordan Attah Kadiri och Frank Arhin.

Dagens match sänds på Discovery+ med avspark 13:00. Teckna ert abonnemang redan nu och ladda upp inför den Allsvenska säsongen via denna länk.