Dagens match mot Varbergs BoIS i Allsvenskan

Termometern visar cirka fyra plusgrader, en svag vindstyrka på 2 meter per sekund och vi börjar nu ladda upp inför dagens match i Allsvenskan.

Idag klockan 15:00 ställs ÖFK mot förra årets Allsvenska nykomling, Varbergs BoIS i Allsvenskans fjärde omgång. I måndags reste laget hem från Malmö och 1-1 matchen mot MFF. Under tisdagen fick spelarna möjligheten att återhämta sig, och redan på onsdagen inleddes arbetet inför dagens möte. Igår genomfördes det sista träningspasset och truppen har nu förberett sig för att gå ut på planen och leverera.

Efter tre spelade omgångar positionerar sig Varberg på en 15:e plats i Allsvenskans tabell. De inledde premiären med ett kryss mot Mjällby (0-0) för att sedan förlora mot IF Elfsborg med 1-3. Den senaste matchen var mot 2019 års Allsvenska mästare Djurgården, och där blev också slutresultatet en förlust med 1-3.

Förra årets Allsvenska matcher mellan Östersunds FK och Varbergs BoIS slutade med en förlust hemma på Jämtkraft Arena (0-4) samt en oavgjord match efter mål av Ludvig Fritzson i den 94:e spelminuten.

Åtta åskådare har inför matchen lottats fram och kommer från läktaren att stötta laget på bästa möjliga sätt. Vi önskar samtliga i publiken ett varmt välkommen till Jämtkraft Arena. För er som sitter hemma i sofforna så ser ni dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.