Dagens match på Tele2 Arena i Stockholm

Det har gått tre dagar sedan den senaste matchen, och idag klockan 18:30 är det åter igen dags för Allsvensk fotboll. Klockan 18:30 ställs Östersunds FK mot Djurgårdens IF på Tele2 Arena i Stockholm.

ÖFK påbörjade faktiskt den långa resan förra fredagen då laget reste ner mot Skåne och Blekinge för att kunna genomföra ett träningspass inför bortamatchen mot Mjällby AIF. Dagen efter mötet mot Mjällby reste spelare och ledare vidare mot Stockholm för att blicka framåt mot dagens match.

Laget hann igår vid lunchtid ha ett träningspass på Älvsjö IP i sydvästra Stockholm för att slipa på de sista detaljerna. Östersunds FK:s målvakt Aly Keita har nu anslutit till laget och ni kan här se en intervju med honom efter gårdagens träningspass.

De senaste Allsvenska mötena mot Djurgårdens IF förra säsongen slutade med två matcher som båda gav ett oavgjort resultat. Borta på Tele2 Arena blev det 0-0, och hemma på Jämtkraft Arena den 20:e september visade resultattavlan 1-1 efter ett sent mål av Francis Jno-Baptiste i matchens 91 minut.

För er som sitter hemma i sofforna så ser ni dagens möte på Discovery+. Skaffa årspaketet för 299kr/månad för att se både Allsvenskan och Superettan.

För varje nyteckning genom denna länk går det en kick-back tillbaka till Östersunds FK. Häng med under säsongen och se ALLT från Allsvenskan/Superettan redan från start! Klicka på länken nedan för att teckna etta abonnemang samtidigt som du stöttar Östersunds FK.

Länk till erbjudandet.

Förutsättningarna inför matchen:

Arena: Tele2 Arena, Publik: 8 personer, Domare: Victor Wolf, Väder: 18 plusgrader och solsken väntas vid avspark, Underlag: Konstgräs